donderdag 17 januari 2019

Hoorn vanaf heden onderdeel van de afdeling Westfriesland

Woensdag 16 januari 2019 was de eerste ledenvergadering van D66 Westfriesland inclusief Hoorn. In 2018 is gewerkt aan de voorbereiding van de samensmelting van de afdeling Westfriesland en Hoorn om samen de bestuurlijke krachten te bundelen. Bij de start van de nieuwe afdeling D66 Westfriesland werd een nieuw bestuur gekozen, voor een zittingsperiode van in principe 3 jaar.

“De grotere afdeling bundelt expertise en kennis om de D66-fracties in Enkhuizen, Medemblik en Hoorn en de leden beter te kunnen ondersteunen, maar ook om nieuwe initiatieven te ontplooien”, aldus Hendrik Fongers, interim-voorzitter van de nieuwe afdeling. “We willen in alle gemeenten graag dichter bij de burger komen te staan maar ook over gemeentegrenzen heen denken.”

De afdeling D66 Westfriesland gaat enthousiast van start met de verkiezingen voor de Provinciale Staten en het Europees Parlement. Fongers: “Wij vinden het erg belangrijk dat onze regio, die zoveel kwaliteiten herbergt, sterk in beeld komt en vertegenwoordigt wordt in de provincie maar zeker ook in Europa.”

De zittende bestuursleden Harold IJskes (Hoorn), Kevin Smit en George van Overbeeke (beiden Westfriesland) namen afscheid en werden bedankt voor hun inzet in de afgelopen jaren. Herverkiesbaar waren Miryam Brouwer (secretaris), Joram Pinxteren, Hendrik Fongers en Jack Heuwekemeijer. Als nieuw lid trad tevens Walter van Dam toe tot het bestuur. Walter zal in de loop van dit jaar de functie van penningmeester overnemen van Jack Heuwekemeijer.

Het nieuwe bestuur zal een nieuw afdelingsreglement gaan opstellen en op de volgende vergadering een begroting neerleggen. Floris de Boer vanuit het campagneteam van D66 Noord-Holland gaf een inkijkje in de campagneaanpak voor Provinciale Staten. Tevens stelde Arja Kapitein (Wognum) zich voor als regiokandidaat op plek 6. Voor de ondersteuning van Arja en de provinciale campagne werd een budget vastgesteld. Tevens werd een budget vastgesteld voor het ambassadeursplan van lid René Bruijne.

Note: De nieuwe afdeling is actief in de Westfriese gemeenten Enkhuizen, Drechterland, Stede Broec, Medemblik, Hoorn, Opmeer en Koggenland.