Online-witboek voor ‘Onderwijsstad Hoorn’ en discussieavond op 7 maart in SG Newton

D66 Hoorn wil uw ideeën voor een kwalitatief goed en verbindend onderwijs horen en zal deze inbreng ook behandelen op een speciale informatie- en discussieavond over ‘Onderwijsstad Hoorn’ op woensdagavond 7 maart 2018 in SG Newton.

Aanleiding/voorgeschiedenis

In 2013 ontstond bij de D66-fractie van de Tweede Kamer het idee om een ‘Onderwijs-witboek D66’ (https://d66.nl/content/uploads/sites/2/2014/05/Witboek-online1.pdf) te starten om goede onderwijsinitiatieven,- en ideeën vanuit het onderwijsveld zelf te verzamelen. Door middel van een onderwijstour langs verschillende scholen van verschillende onderwijssoorten en een online-witboek is er in 2014 een ‘witboek’ gepresenteerd met 10 concrete voorstellen richting de Tweede Kamer. Dit initiatief van D66 was een antwoord op de vele ‘zwartboeken’ over wat er allemaal misging in ons land.

Lokale suggesties?

In navolging van dit landelijk initiatief start D66 Hoorn een ‘online-witboek’ voor ‘Onderwijsstad Hoorn’. Wij nodigen u hierbij graag uit voor ‘Onderwijsstad Hoorn’ uit uw verbetervoorstellen online bij ons in te brengen voor kwalitatief goed en verbindend onderwijs.

Dus heeft u ideeën, voorstellen voor een goed kwalitatief en verbindend onderwijs in Hoorn? Geeft u deze dan aan ons door via het:

Reactieformulier Onderwijs witboek

Via dit formulier kunt u ideeën, voorstellen of initiatieven inzenden.
  • Vul hier uw ideeën, voorstellen en initiatieven in voor een goed en verbindend onderwijsveld
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Informatie- en discussieavond 7 maart 2018 over ‘Onderwijsstad Hoorn’

Op woensdag 7 maart – aanvang 19.30 uur – komt ‘Onderwijsstad Hoorn’ (PO, VO, MBO) bijeen om een verdere stap te zetten om de onderwijskrachten gezamenlijk te bundelen. Tim Peschke, kandidaat raadslid D66 Hoorn, zal namens D66 de verbinding leggen met het gehele onderwijsveld van Hoorn en verzamelt en bespreekt de ingebrachte ideeën, voorstellen en initiatieven uit – en ter aanvulling op – het ‘online-witboek’.

Meld u hier aan via het:

Aanmeldingsformulier onderwijsbijeenkomst 'Hoorn Onderwijsstad' d.d. 7 maart 2018

Hiermee kunt u zich aanmelden voor de onderwijsbijeenkomst in SG Newton (Dampten 22, Hoorn) op 7 maart 2018, aanvang 19.30 uur.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

D66 agendeert de goede en haalbare voorstellen hiervan in de komende raadsperiode en maakt onderwijs prioriteit nummer 1!

Laatst gewijzigd op 12 februari 2018