woensdag 3 oktober 2018

West-Friesland Speaking spreekt over LHBTI & inclusief beleid

Maandagavond 8 oktober spreekt West-Friesland Speaking over het thema ‘LHBTI & inclusief beleid’. Er is in Hoorn en West-Friesland nog veel te doen qua bewustwording en acceptatie van LHBTI (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender en Intersekse).

Sprekers zijn onder andere Wielie Elhorst (eerste predikant in Nederland speciaal voor lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders) en Marco Altena (oprichterRoze in Blauw en voorzitter van het NS-diversiteitsnetwerk Trainbow).

Een aantal gebruikersdeskundigen – zoals het Mark Luiken van de voetbalvereniging Always Forward en Sylvia Cool van Stichting Jeugdinterventies gaan in op inclusief beleid om de sociale acceptatie van LHBTI op werk, school of vereniging te bevorderen. Ook zal er een kort filminterview te zien zijn met schrijver Pim Lammers. Hij schreef het kinderboek ‘Het lammetje dat een varken is’, waarin gender en identiteit voor kleuters bespreekbaar wordt gemaakt.

De Hoornse diversiteits-wethouder Kholoud Al Mobayed zal aan het einde van de avond inhoudelijk ingaan op de sprekers. De avond staat onder leiding van moderator Matthijs Wolff.

De sprekersbijeenkomst LHBTI & inclusief beleid maakt onderdeel uit van de Roze Week West-Friesland(6 tot en met 14 oktober 2018).

West-Friesland’s Speaking

Platform West-Friesland Speaking is een initiatief van Harold IJskes en bestaat – in een wisselende samenstelling – uit een aantal inwoners van Hoorn en West-Friesland die tijdens een lezing maatschappelijke thema’s extra aandacht of verdieping willen geven. Het kunnen ook onderwerpen zijn waar nuance noodzakelijk is, of er schroom is om het te bespreken.

De sprekersavond over LHBTI & inclusief beleid is de vierde sprekersbijeenkomst, eerdere bijeenkomsten gingen over de vluchtelingenproblematiek, LHBTI & gelijke rechten en de toekomt van de Hoornse haven. De organisatoren van deze editie van West-Friesland Speaking zijn Harold IJskes en Hendrik Fongers.

Datum: Maandag 8 oktober

Tijdstip: 19.30 uur (zaal open 19.00 uur)

Locatie: JP Coen

Veemarkt 17, 1621 JA HOORN