maandag 30 september 2019

Wethouder Ben Tap dient zijn ontslag in

Na overleg met bestuur en de fractie van D66 Hoorn, heeft onze wethouder Ben Tap besloten om zijn ontslag in te dienen per 1 november 2019. Ben heeft aangegeven bij het bestuur en de fractie dat het plezier in zijn werk afneemt en hij zich dus niet meer voor de volle 100% kan inzetten voor de stad en voor D66 Hoorn.

‘De fractie betreurt zijn vertrek, maar respecteert zijn besluit om zijn functie als wethouder neer te leggen,’ benadrukt fractievoorzitter Arwin Rood.

Ben Tap heeft 5,5 jaar het vuur uit z’n sloffen gelopen voor onze stad en D66 Hoorn. Hij was overal en altijd aanwezig of het nou het zwerfafval prikken op de Westerdijk was, een informatieavond over het stadsstrand of het lopen van de Ironman. Ben was er. De enorme energieke manier van werken, de dossierkennis en de vlotte spreekstijl, waren en zijn nog steeds de kenmerken van Ben.

Als bestuur en fractie waren wij zeer tevreden met de voortvarende manier waarop hij vele dossiers oppakte.

Namens het bestuur wensen we Ben veel succes in zijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging en we hopen dat hij daar het plezier vindt dat hij zoekt.

Het bestuur zal in overleg met de fractie, voortvarend aan het werk gaan om snel een geschikte kandidaat te vinden om wethouder Ben Tap te vervangen. Graag bespreken we met jullie, de verdere stappen op de volgende geplande bijeenkomst: 11 oktober tussen 16u30 en 18u30 – D-Café – Loft der Zotheid Hoorn.

Tijdens het D-Café van 11 oktober zal de fractie aanwezig zijn om alle leden van D66 Westfriesland bij te praten over de ontstane situatie en het vervolg. Ook Ben zal daar aanwezig zijn om de leden bij te praten over zijn persoonlijke afwegingen.

Lokatie: Loft der Zotheid Hoorn, Nieuwe Noord 12, 1621 EN Hoorn

Mocht je moeilijkheden ondervinden om op de lokatie te komen, deze is prima te bereiken met het openbaar vervoer, (slechts 10 minuten lopen van het station Hoorn) geef dan even een seintje en we kijken hoe en met wie je kunt meerijden.

Zet alvast de volgende datum in je agenda:
vrijdag 1 november vanaf 19u30 hebben wij een algemene ledenvergadering (ALV) gepland. De agenda en bijbehorende stukken worden jullie tijdig toegezonden.

Mocht je intussen nog vragen hebben, mail ons dan even op bestuur@d66westfriesland.nl bellen kan altijd op 0643882040